در یک اقدام جالب، گروه CME به سراغ کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) رفته و از رئیس این کمیسیون، مایکل سلیگ، شکایت کرده است. این شکایت به دلیل نحوه برخورد CFTC با قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال مطرح شده، زیرا آنها این قراردادها را به عنوان «مبادلات» در نظر گرفتهاند. این موضوع میتواند خطراتی برای بازارهای مشتقات به همراه داشته باشد.
گروه CME معتقد است که نحوه دستهبندی قراردادهای آتی کریپتو به عنوان مبادلات تأثیرات منفی بر روی بازار میگذارد و باعث بیتحرکی و نوسانات شدید میشود. با این اقدامات، آنها به دنبال روشن ساختن وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در بازارهای مالیتی هستند.
نظر کارشناسی: این شکایت میتواند نقطه عطفی در راهحلهای نظارتی برای بازار کریپتو باشد. اگر CME موفق شود، ممکن است شاهد تغییرات در قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال باشیم. روند قانونی این موضوع، توجه فعالان بازار و سرمایهگذاران را به خود جلب خواهد کرد.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi7800d
کپی شد!