طبق یک نظرسنجی جدید که توسط APA انجام شده، بیش از یک‌سوم روانشناسان گزارش کرده‌اند که بیمارانشان از هوش مصنوعی به عنوان یک حرفه‌ای مکمل در زمینه سلامت روان استفاده می‌کنند. در حالی که این فناوری می‌تواند به بعضی از جنبه‌های درمان کمک کند، برخی از پزشکان نسبت به امکان تقویت توهمات هشدار می‌دهند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که تکنولوژی روز به روز در حال ورود به عرصه‌های جدیدی از زندگی ماست، به‌خصوص در حوزه‌های حساس مانند سلامت روان. ولی سوال اینجاست که آیا این ابزارهای دیجیتال واقعاً می‌توانند جایگزین انسان‌ها در ارائه حمایت‌های روانی شوند؟ یا ممکن است بازخوردهای منفی و خطرات بیشتری را به همراه داشته باشند؟

نظر کارشناسی: متخصصین به این نکته اشاره می‌کنند که استفاده از هوش مصنوعی در درمان می‌تواند فوایدی داشته باشد اما نباید جایگزین تعاملات انسانی شود. به عبارتی، همیشه باید مراقب بود که فناوری نتواند ذهنیت‌های نادرست را تقویت کند. در این زمینه، تمرکز بر آموزش بیماران برای استفاده هوشمندانه از این ابزارها ضروری است.

منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)