گروه CME به عنوان یکی از بزرگترین بورسهای معاملات آتی، به تازگی علیه کمیسیون تداول محصولات مبادله (CFTC) شکایتی را مطرح کرده است. این شکایت به طور خاص به ریاست مایکل سلیک اشاره کرده و ادعا میکند که CFTC در حال تبدیل کردن «معاملات آتی» کریپتو به «معاملات سواپ» است. به گفته CME، این رویکرد ممکن است به بازارهای مشتقات آسیب برساند و نگرانیهایی را در مورد ریسکهای مرتبط با این تغییرات بوجود آورده است.
در واقع، تبدیل شدن معاملات آتی به سواپها میتواند بر حجم معاملات و همچنین نوسانات بازار تأثیر منفی بگذارد. با توجه به اینکه بازار کریپتو به سرعت در حال گسترش است، این گونه تصمیمات از سوی نهادهای نظارتی میتواند به شدت بر شرایط بازار تأثیر بگذارد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این شکایت میتواند نقطه عطفی در نحوه اداره و نظارت بر بازار کریپتو باشد.
نظر کارشناسی: به نظر میرسد که این شکایت میتواند موجی از ناآرامی در بازار کریپتو به همراه داشته باشد. اگر CFTC موضع خود را تغییر ندهد، ممکن است واکنشهای منفی از جانب سرمایهگذاران و فعالان بازار ایجاد شود. همچنین این موضوع ممکن است بر روی سطح اعتماد عمومی به نهادهای نظارتی تأثیر بگذارد.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi7569o
کپی شد!