در یک حرکت حاشیهساز، گروه CME به سراغ کمیسیون تجاری معاملات آتی کالا (CFTC) رفته و از آنها شکایت کرده است. این شکایت به ریاست مایکل سیلگ، به سمت این نهاد فدرال نشانه میرود و ادعا میکند که CFTC با جا زدن معاملات آتی ارزهای دیجیتال به عنوان «معاملات سوآپ» در حال خطر انداختن بازارهای مشتقه است.
گروه CME معتقد است که این اقدام CFTC میتواند به عدم شفافیت در بازار منجر شود و ریسکهای جدی را برای سرمایهگذاران و معاملهگران ایجاد کند. به نظر میرسد که این شکایت به نوعی تلاش برای اصلاح و راحتتر کردن شرایط حقوقی برای تجارت ارزهای دیجیتال باشد.
نظر کارشناسی:این شکایت میتواند بر امنیت و ثبات بازارهای مشتقه ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشد. با توجه به اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی، احتمالاً CFTC مجبور به بازنگری در رویکردهای خود خواهد شد. در نتیجه، این موضوع میتواند فرصتهایی برای نوآوری در زمینه محصولات مشتقه جدید ایجاد کند.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi73094
کپی شد!