به تازگی خبر رسیده که پروتکل آزتک دوباره مورد حمله هکری قرار گرفته و این بار ۲.۱ میلیون دلار از دارایی‌هایش به سرقت رفته است. این اتفاق در کمتر از یک هفته پس از هک اول آن روی داده و مشتی بر صورت امنیت پروتکل‌های هوشمند بود که کاربران را به شدت نگران کرده است.

تحقیقات امنیتی نشان می‌دهند که قراردادهای هوشمند قدیمی و غیرفعال می‌توانند مدت‌ها پس از توقف پشتیبانی پروژه‌ها، همچنان آسیب‌پذیر باقی بمانند. این هشدار برای تمام توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران به عنوان یک زنگ خطری جدی باید تلقی شود تا از نگهداری و به‌روزرسانی پروژه‌های خود غافل نشوند.

نظر کارشناسی: با توجه به این دو هجمه‌ اخیر، انتظار می‌رود که بیشتر پروژه‌های فعال به فکر تقویت امنیت خود بیفتند. همچنین، ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت نسبت به بازار هشیارتر شده و به سمت دارایی‌هایی با امنیت بالاتر گرایش پیدا کنند. این وضعیت می‌تواند بر روند بازار در هفته‌های آینده تأثیرگذار باشد.

منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)