نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی APA نشان می‌دهد که بیش از یک سوم روانشناسان به این واقعیت پی برده‌اند که بیمارانشان از هوش مصنوعی به عنوان یک مشاور اضافی در حوزه سلامت روان استفاده می‌کنند. این در حالی است که درمانگران نسبت به این فناوری هشدار می‌دهند که ممکن است باعث تقویت توهمات در بیماران شود.

ظاهراً استفاده از فناوری‌های نوین مثل AI در جلسات درمانی به یک پدیده رایج تبدیل شده است. حالا دیگر بیماران به جای تنها تکیه بر روانشناس خود، به این ابزار دیجیتال نیز مراجعه می‌کنند و این موضوع طرز فکر و تعاملات درمانی را تغییر می‌دهد.

نظر کارشناسی: تحلیلگران معتقدند که اگرچه استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند در برخی موارد مفید باشد، اما نیاز به نظارت دقیق و کنترل در این زمینه احساس می‌شود. احتمال دارد که وابستگی بیماران به این فناوری‌ها در آینده به چالش‌های جدیدی منجر شود. لازم است روانشناسان همواره بر روی تفکرات و رفتارهای بیماران نظارت داشته باشند.

منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)