شرکت CME Group، یکی از بزرگترین بورسهای مشتقه در دنیا، تصمیم گرفته که از کمیسیون معاملات期货 کالایی (CFTC) به رهبری مایکل سلیک شکایت کند. در این شکایت، ادعا شده که CFTC در حال برخورد با "قراردادهای آتی" ارزهای دیجیتال مانند "معاوضهها" (swaps) است که میتواند خطراتی را برای بازارهای مشتقه ایجاد کند.
این موضوع نه تنها سوالات جدی در مورد تنظیمگری و رویکرد رگولاتور در برابر ارزهای دیجیتال مطرح میکند، بلکه میتواند به نوسانات بیشتری در بازارهای مالی و گرایشات گاوی یا خرسی در قبال ارزهای دیجیتال منجر شود. با توجه به اینکه روزبهروز بر تعداد سرمایهگذاران و فعالان این حوزه افزوده میشود، نباید انتظار داشت که این موضوع به آسانی حل و فصل شود.
نظر کارشناسی: شکایت CME Group میتواند آغازگر گفتگوهای عمیقتری بین رگولاتورها و بازار باشد. در عین حال، این دعوی ممکن است به نوسانات بیشتری در بازارهای آتی ارزهای دیجیتال منجر شود. برای فعالان بازار، رصد دقیق این وضعیت ضروری است و ممکن است تغییرات قابل توجهی در استراتژیهای سرمایهگذاری ایجاد شود.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi6890o
کپی شد!