یک نظرسنجی جدید از APA نشان داد که بیش از یکسوم روانشناسان، بیماران خود را دارند که از هوش مصنوعی بهعنوان یک حرفهای اضافی در حوزه سلامت روان استفاده میکنند. این در حالی است که پزشکان نگران هستند که این فناوری ممکن است توهمات را تقویت کند.
در عصری که تکنولوژی بهسرعت در حال پیشرفت است، به نظر میرسد بیماران به جای گفتوگو با انسانها، به سمت صحبت با رباتها روی آوردهاند. این موضوع نهتنها نگرانکننده بلکه جالب است، چرا که استفاده از هوش مصنوعی میتواند به برخی ابعاد درمانی کمک کند، اما باید مواظب بود که به مشکلات بیشتری دامن نزند.
نظر کارشناسی:با توجه به روند فزاینده استفاده از هوش مصنوعی در درمان، احتمالاً شاهد خواهیم بود که این پدیده به یک ابزار متداول تبدیل شود. اما باید توجه داشته باشیم که ریسکهای از دستدادن تماس انسانی و افزایش توهمات وجود دارد. در نهایت، ترکیب هوش مصنوعی و درمانهای سنتی شاید بهترین راهحل باشد.
منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi67213
کپی شد!