سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX، به دلیل سوءاستفاده از وجوه مشتریان در هفت اتهام جنایی محکوم شده و در حال حاضر در حال گذراندن ۲۵ سال زندان است. حالا تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی نسبت به احتمال عفو ریاست‌جمهوری او هشدار داده‌اند و تأکید دارند که چنین تصمیمی نه‌تنها ناعادلانه است بلکه پیامدهای منفی برای کل صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

بنکمن-فرید به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس این صنعت شناخته می‌شود، و بسیاری فکر می‌کنند که عفو او می‌تواند اعتماد عمومی را در دنیای کریپتو از بین ببرد. آن‌ها اعلام کرده‌اند که باید با جدیت بیشتری با این نوع فساد برخورد شود تا اطمینان حاصل شود که مجرمان از پیامدهای اقدامات خود فرار نمی‌کنند.

نظر کارشناسی:

این موضوع نشان‌دهنده حساسیت شرایط کنونی در دنیای کریپتو است و آیا دولت‌ها واقعاً تمایل دارند تا از شرایط به نفع خود استفاده کنند. احتمالاً تاثیرات منفی بر اعتماد سرمایه‌گذاران و کاربران عادی ارزهای دیجیتال در پی خواهد داشت. همچنین ممکن است برخی از استیبل کوین‌ها تحت فشار بیشتری قرار بگیرند و شاهد نوسانات بیشتری باشیم.

منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)