ایالت ایلینوی به زودی به جمع ایالتهایی خواهد پیوست که مالیات تراکنشهای بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال را اعمال میکنند. این مالیات در سطح تراکنش، به گفته منتقدان، میتواند پیامدهای ناگواری برای صنعت کریپتو و مصرفکنندگان در این ایالت به دنبال داشته باشد. برخی از تحلیلگران، آن را یکی از سختگیرانهترین مالیاتهای جهان بر روی ارزهای دیجیتال میدانند.
چالش اصلی اینجاست که این مالیات ممکن است افراد و سرمایهگذاران را از ورود به دنیای کریپتو بازدارد و در نتیجه بازار را به شدت نزولی کند. به همین دلیل، منتقدان نگرانند که این اقدام به جای حمایت از رشد صنعت، بیشتر موجب آسیب به آن شود.
نظر کارشناسی:با توجه به وضعیت کنونی، احتمالاً این مالیات باعث کاهش سرمایهگذاری در بازار کریپتو در ایلینوی خواهد شد. همچنین، ممکن است مشابه این مالیاتها در دیگر ایالتها نیز مطرح شود که تبعات آن میتواند به کندی رشد این صنعت بینجامد. در کل، ارزیابیها نشان میدهد که سازوکارهای مناسبتر برای اداره بهتر بازار کریپتو نیاز داریم.
منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi6013l
کپی شد!