طبق یک نظرسنجی جدید از انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، بیش از یکسوم روانشناسان گزارش دادهاند که بیمارانشان از هوشمصنوعی بهعنوان یک حرفهای اضافی در درمانهای روانی استفاده میکنند. گرچه این فناوری میتواند به بیماران کمک کند، کارشناسان هشدار میدهند که ممکن است این تکنولوژی توهمات را تقویت کند.
روانشناسان همواره به دنبال بهبود روشهای درمانی خود هستند و حالا بهنظر میرسد که فناوری هوشمصنوعی به عنوان یک ابزار جدید در این مسیر وارد شده است. اما آیا این همکاری میتواند مفید باشد یا خطرناک؟ احتمالاً پاسخ به این سوال، بستگی به نحوه استفاده از این تکنولوژی و توانایی بیماران در تفکیک واقعیت از توهم خواهد داشت.
نظر کارشناسی:استفاده از AI در درمان میتواند فرصتی طلایی برای روانشناسان باشد، اما مهم است که خطرات آن هم در نظر گرفته شود. تاکید بر آموزش بیماران برای شناسایی تفاوت بین مشاوره انسانی و مشاوره هوشمصنوعی ضروری است. در آینده نزدیک، ممکن است ما شاهد ایجاد چارچوبهای قانونی و بالینی جدیدی باشیم تا این تعاملات بهصورت ایمنتر انجام شوند.
منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi58218
کپی شد!