ایلی‌نویز در حال برنامه‌ریزی برای معرفی مالیات بر تراکنش‌های بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است و این موضوع به شدت از سوی منتقدین مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها می‌گویند این مالیات، یکی از سخت‌ترین و از نظر مالی punitive ترین قوانین برای صنعت ارزهای دیجیتال و مصرف‌کنندگان در ایالت خواهد بود.

به باور منتقدان، این اقدام می‌تواند آسیب‌های جدی به اکوسیستم در حال رشد کریپتو در ایلی‌نویز وارد کند و ممکن است مصرف‌کنندگان را به سوی بازارهای زیرزمینی سوق دهد. این مالیات ممکن است سرمایه‌گذاران را هم دلسرد کند و با به وجود آوردن موانع جدید، رونق بازار کریپتو را کاهش دهد.

نظر کارشناسی:

با توجه به این تصمیم ایلی‌نویز، احتمالاً بازار کریپتو در این ایالت با چالش‌های جدیدی مواجه خواهد شد. تیم‌های حقوقی و توسعه‌دهندگان ممکن است به دنبال راه‌های خلاقانه برای مقابله با این مالیات باشند. در آینده، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ممکن است سایر ایالت‌ها نیز اقدام به تصویب قوانینی مشابه کنند.

منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)