فرماندار ایلینوی به تازگی مالیاتی بر تراکنشهای کریپتویی وضع کرده که این موضوع باعث خشم و نگرانی در صنعت شده است. مایلز جنینگز، مشاور ارشد حقوقی a16z، در این زمینه گفت: "هیچ مالیات معادل بر تراکنشهای مالی در مورد سهام، اوراق قرضه یا مشتقات در هیچ نقطهای از کشور وجود ندارد." این تصمیم میتواند تب و تاب بازار کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد و به نوعی ریسک سرمایهگذاری در این حوزه را افزایش دهد.
تأثیر این مالیات بر روی فعالان این صنعت و همچنین روی نهنگهای بازار قابل توجه خواهد بود. به نظر میرسد که این اقدام برای حفظ تعادل در بازار مالی ایالتهای مختلف طراحی شده، اما ممکن است موجب فرار سرمایهگذاران و کاهش فعالیتهای تجاری در زمینه کریپتو شود. چرخههای صعودی و نزولی ممکن است تحت تأثیر این سیاستهای جدید دستخوش تغییراتی شوند.
نظر کارشناسی: این مالیات ممکن است به جذب سرمایهگذاران جدید آسیب برساند و در نتیجه دامنه رشد بازار را محدود کند. با توجه به پیروی دیگر ایالتها از این الگو، احتمال ایجاد یک حرکت جدید در بازارهای کریپتو وجود دارد. فعالان باید به دقت تحولات بعدی را زیر نظر داشته باشند.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi55104
کپی شد!