به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران آمریکایی نگران این هستند که ممکن است رئیس پیشین FTX، سم بنکمن-فرید، به‌دلیل محکومیتش بر اساس هفت اتهام جدی مربوط به سوءاستفاده از منابع مشتریان، مورد عفو ریاست‌جمهوری قرار گیرد. سم که در حال حاضر مشغول گذراندن 25 سال حبس است، به خاطر اقداماتی که منجر به خسارت‌های سنگین به بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال شد، در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

نظرات مخالف و موافق نسبت به امکان عفو او در میان قانون‌گذاران و کارشناسان دنیای کریپتو در حال افزایش است. عده‌ای بر این باورند که هرگونه اقدام برای عفو می‌تواند اعتبار نظام عدالت کیفری را زیر سوال برده و به اعتماد عمومی به بازار ارزهای دیجیتال آسیب جدی وارد کند.

نظر کارشناسی:

با توجه به شرایط حقوقی و جریانات موجود، به نظر می‌رسد که عفو سم بنکمن-فرید در حال حاضر غیرممکن باشد. همچنین، این قضیه می‌تواند باعث افزایش نارضایتی و عدم اعتماد در بخش‌های دیگر بازار ارزهای دیجیتال گردد. در نهایت، تأثیرات این موضوع ممکن است به طور مستقیم بر روحیه سرمایه‌گذاران و تصویر کلی بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)