ایلینوی به تازگی تصمیمی جنجالی گرفته و مالیات بر تراکنشهای ارزهای دیجیتال را تصویب کرده است. این قانونی که با اعتراضات شدید فعالان صنعت مواجه شده، به نظر میرسد که اولین مالیات از این نوع در کشور باشد. به گفته مایلز جنینگز، مشاور حقوقی a16z، «در هیچ کجای کشور مالیات مشابهی برای تراکنشهای مالی نظیر سهام، اوراق قرضه یا مشتقات وجود ندارد.»
این اقدام همزمان با رشد غیرقابل پیشبینی بازار کریپتو و افزایش تعداد کاربران فعال در این عرصه انجام میشود. تحلیلگران بر این باورند که این مالیات میتواند بهویژه بر روی سرمایهگذاران خرد تأثیر منفی بگذارد و مانع از ورود تازهواردها به این بازار شود. صنعت ارزهای دیجیتال پس از این خبر، به شدت واکنش نشان داده و خواستار تجدید نظر در این تصمیم است.
نظر کارشناسی: بر اساس روند فعلی، میتوان توقع داشت که این مالیات موجی از نارضایتی در جامعه کریپتو ایجاد کند و ممکن است برخی سرمایهگذاران به سمت سایر ایالتها یا کشورهای با قوانین ملایمتر حرکت کنند. همچنین، اگر این سیاست ادامه یابد، ممکن است برخی از نهادها و پروژهها به دلیل هزینههای اضافی از بازار خارج شوند. در نهایت، باید دید که آیا این مالیات میتواند به مخارج دولت کمک کند یا به آسیب بازار منجر میشود.
منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi4825i
کپی شد!