رئیس‌جمهور ایلینوی به تازگی تصویب‌نامه‌ای مبنی بر وضع مالیات بر تراکنش‌های صنعت کریپتو را امضا کرده که واکنش‌های گسترده‌ای از سوی افرادی در این حوزه به دنبال داشته است. در واقع، با این تصمیم، ایالت ایلینوی تبدیل به یکی از اولین ایالت‌هایی خواهد شد که مالیات بر معاملات کریپتو وضع می‌کند، در حالی‌که بسیاری از فعالان این صنعت نگران تلاش برای ایجاد موانع جدید برای نوآوری و رشد بازار هستند.

مایلس جنینگز، مشاور حقوقی a16z، در این مورد گفت: «در واقع هیچ مالیات مشابهی بر تراکنش‌های مالی در بورس، اوراق قرضه یا مشتقات در هیچ جای کشور وجود ندارد.» او به طور واضحی اشاره کرد که وضع این مالیات ممکن است به دور شدن سرمایه‌گذاران و استارتاپ‌های جدید از ایالت ایلینوی منجر شود و این مسأله می‌تواند آسیب‌های زیادی به رشد و توسعه این صنعت در آینده وارد کند.

نظر کارشناسی: این تصمیم می‌تواند به شکل‌گیری یک فضای منفی در بازار کریپتو منجر شود و باعث ایجاد فشار بر قیمت‌ها گردد. همچنین، در صورتی که سایر ایالت‌ها نیز این رویکرد را دنبال کنند، ممکن است باعث عقب‌نشینی نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کلان از بازار شود. با در نظر گرفتن این وضعیت، احتمالا باید منتظر نوسانات بیشتری در بازار کریپتو باشیم.

منبع: Cointelegraph (مشاهده متن اصلی)