آنتروپیک در واکنش به درخواست دولت آمریکا مبنی بر توقف مدلهای هوش مصنوعی خود، اعلام کرده که این اقدام را فراتر از حد معمول میداند. این شرکت میگوید که آسیبپذیریای که ذکر شده، در واقع در صنعت هوش مصنوعی به طور گستردهای وجود دارد و محدود به مدلهای آنها نیست.
آنتروپیک با جدیت به دنبال این است که نشان دهد مدلهای هوش مصنوعیاش نه تنها در معرض مشکلات مورد اشاره قرار ندارند، بلکه این نگرانیها به نوعی جنبهای عمومی و کلی در صنعت دارند. به نظر میرسد که این درگیری حقوقی ممکن است زمینهساز واکنشهای بیشتری از سوی سایر شرکتهای فعال در این حوزه نیز شود.
نظر کارشناسی: با توجه به افزایش توجه دولتها به مسائل مربوط به هوش مصنوعی، احتمالاً اینگونه درگیریها در آینده بیشتر خواهد شد. انتظار میرود که آنتروپیک به دفاع از مدلهای خود ادامه دهد و شاید این موضوع به ایجاد مقررات جدید در صنعت منجر شود. در نهایت، ما شاهد ارتقاء در سطح کیفی و ایمنی مدلهای هوش مصنوعی خواهیم بود.
منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)
n8n.ir/mdi1817g
کپی شد!