دیروز بازارهای کریپتو دوباره تحت فشار قرار گرفتند و بیت‌کویناز مرز ۹۰ هزار دلار پایین رفت؛ BTC با کاهش ۲ درصدی به ۸۹,۹۰۰ دلار رسید و اتریوم هم ۳ درصد سقوط کرد و به ۳,۱۰۰ دلار رسید. سولانا و ریپل نیز به ترتیب ۳ و ۷ درصد افت کردند و به ۱۳۴ دلار و ۲.۰۸ دلار رسیدند. در سمت دیگر، لیتر، WLFI و XMR هر کدام با ۳ درصد افزایش، جزو movers برتر بودند.

اما ماجرای زیکش جالب‌تر شد؛ با استعفای تیم توسعه‌دهنده به دلیل اختلافات با هیئت‌مدیره، زیکش ۱۹ درصد افت کرد. این تیم قول داده که یک شرکت جدید تشکیل بدهند و به کار خود ادامه دهند. همچنین، جی‌پی‌مورگان از تصمیمش برای راه‌اندازی جِی‌پی‌ام کوین روی شبکه کانتون خبر داده است. در همین حال، بارکلیز به یک استارتاپ آمریکایی برای تسویه استیبل‌کوین به نام UBYX سرمایه‌گذاری کرده که زیرساختی برای انتقال پول دیجیتال بین مؤسسات تنظیم‌شده فراهم می‌کند. کمیته بانکی سنای آمریکا نیز با فشارهای فزاینده‌ای برای تصویب قانونی درباره ساختار بازار کریپتو روبروست.

نظر کارشناسی: با مشکلات اخیر زیکش و تحلیل‌های بازار، به نظر می‌رسد نوسانات بیشتری در انتظار ما باشد. ممکن است افت هنوز ادامه داشته باشد تا زمانی که خبرهای مثبت‌تری از تیم جدید زیکش منتشر شود. همچنین، توجه به رمزارزهای تحت حمایت نهادهای مالی می‌تواند در دوران تلاطم بازار، فرصت‌های تازه‌ای ایجاد کند.

منبع: Decrypt (مشاهده متن اصلی)